Mr. sc. Marija Novak-Ištok, Gendar d.o.o.
Ideja vodilja:
U eri masovnog informiranja i komuniciranja vještina jasnog pisanog izražavanja je fundamentalna za poslovni uspjeh./menadžerska
Cilj ovog seminara:
Ukazati na važnost djelotvornog poslovnog komuniciranja koje se značajnim dijelom temelji upravo na poslovnom dopisivanju.
Trajanje:
5 i više sati
Sadržaj:
Znati prenijeti svoje ideje, mišljenja i iskustva drugim ljudima vrijedan je menadžerski alat. Uz kvalitetnu usmenu komunikaciju – poslovnu retoriku i odgovarajuću, tj. podržavajuću neverbalnu komunikaciju – značajna je i vještina dobrog pismenog izražavanja. Svaku ključnu informaciju i dogovor u poslovnom svijetu uobičajeno je i obavezno, potvrditi i u pisanom obliku. Stoga je spretno pismeno iznošenje misli, ideja, sažimanje i formalno potvrđivanje već dogovorenog sadržaja komparativna prednost i vještina bez koje je teže napredovati u današnjem sve zahtjevnijem poslovnom svijetu.
Dobro pismeno izražavanje podrazumijeva – jasan i koncizan stil, poznavanje pravopisa i gramatike, strukture pisanih formi (pisama, izvještaja, e-mailova, upita, ponuda, računa, pozivnica…) i primjenu osnovnih formi koji su standard u pojedinom poduzeću i dio su njegova kućnog stila. Pisana bi poruka trebala biti kratka, jasna i nedvosmislena – napisana u pozitivnom tonu te koristiti isključivo činjenice. Jednostavan i čist književni jezik uz obvezne ljubazne fraze pri otvaranju i zatvaranju pisane komunikacije također su nešto bez čega se ne može.
Dobra vještina pismenog izražavanja bitno utječe na poslovni imidž djelatnika, odjela i cijelog poduzeća.
Iz sadržaja:
- Specifičnost, važnost i značaj pisane riječi u komunikaciji
- Dobro i loše pisanje
- Preduvjeti dobrog pisanja
- Forme: poslovno pismo, izvještaji, memorandumi. e-mail, pisma u direktnoj pošti/ DM, ponude, pritužbe, reklamacije
- E-mail – kada, kako…prednosti, ograničenja, pravila
- Dobro pisanje i pismenost – ispravno korištenje jezika
- Ton pisanja – uljuđenost, ljubaznost, pozitivnost…
- Planiranje pisanja
- Strukturiranje teksta – organizacija sadržaja
- Izbor stila – engleski stil, američki stil…
- Zlatna pravila dobrog pisanja
- Dijelovi poslovnog pisma (format, obrazac, oblik teksta, omotnica…)
- Bonton u poslovnom dopisivanju – oslovljavanje, tituliranje, način izražavanja…
- Unapređivanje pisanja – test
Namjena:
Menadžerima; osoblju u prodaji, marketingu…
Način rada:
Predavanje i radionica ( interaktivni testovi, studije slučajeva, govorna štafeta, primjeri, analize…)