Mr. sc. Marija Ištok Novak, Gendar d.o.o.
Ideja vodilja:
Slika vrijedi 1000 riječi./kineska
Cilj seminara:
Ukazivanje na značaj neverbalne komunikacije. Potaknuti na razmišljanje o jakostima I slabostima neverbalnog izričaja, te podgrijati želju za njegovim poboljšanjem.
Trajanje:
5 i više sati
Sadržaj:
Čovjek je društveno i samim time komunikacijsko biće koje više od 2 milijuna godina komunicira neverbalno. Komuniciranje je naša sudbina i ne možemo nekomunicirati jer je i nekomunikacija – jasna komunikacija.
Za razvoj karijere i uspjeh u životu i poslu je presudno važno znati učinkovito govoriti. No, ipak govor tijela”, tj. neverbalna komunikacija je prevladavajući dio komunikacije.
Stav, geste, mimika, očni kontakt, osmijeh, pojavnost, fizički kontakt, prostorno i vremensko ponašanje… Ona nadopunjuje verbalnu komunikaciju, tj. predstavlja pozitivni ili negativni dadatak govoru pojačavajući i/li poništavajući naše riječi.
Pozitivni je dodatak kada je usklađena s govorom i pojačava ga. To se događa kada govorimo o onome što (po)znamo, što mislimo i u što vjerujemo. Djelovanje neverbalnog izričaja je negativno kada njime poništavamo govor jer nismo iskreni i tada nas “izdaje”. To se događa primjerice kada govorimo ono što ne (po)znamo dovoljno ili u što sami ne vjerujemo.
Važnost neverbalnog izričaja još je uvijek nedovoljno vrednovana iako čini pretežni dio komunikacije. Tek 70-ih godina 20. stoljeća počinje se neverbalnoj komunikaciji pridavati odgovarajuća važnost i to prvenstveno u poslovima marketinga i prodaje.
Sadržaj seminara:
- Neverbalno komuniciranje/ “govor tijela”
- Neverbalna komunikacija u funkciji pojačavanja, slabljenja ili obezvređivanja komunikacije
- Karakter neverbalne poruke – nesvjesnost, nedostatak kontrole, dominantnost
- Kongruentnost – inkongruentnost
- Način/ forme: gestikulacija, mimika, očni kontakt, osmijeh, kretnje, stav, prostorno i vremensko ponašanje…
- Poželjni i opasni signali
- Kako ih “čitati” i kontrolirati?
Namjena:
Menedžerima; osoblju u prodaji, marketingu…
Način rada:
Predavanje i radionica (kviz, kamera + analiza, igranje uloga…)